Služby

Dodací boxy

Projekt „Balíkomat“ představuje vytvoření sítě Automatizovaných balíkových center České pošty, který svou realizací dodává na trh zcela nové zařízení (Balíkomat) a novou službu postavenou na nových technologiích. Jde o propojení moderního dodacího kanálu se službami největšího poskytovatele poštovních služeb v České republice.
Balíkomat je zařízení s cca 120 schránkami, které umožňuje zákazníkům výběr zásilek v režimu non-stop. Jedná se zejména o adresáty, kteří si sami určují, kam chtějí zásilku zaslat.

Služba dodávaná projektem Balíkomat pokrývá celý „životní cyklus“ balíkové zásilky od jejího vzniku u odesílatele, včetně získání údajů o příjemci, přes vybavení balíkové zásilky potřebnými identifikátory, elektronickou komunikaci mezi odesílatelem a Českou poštou, integrací balíkomatu do doručovací sítě, způsob doručení balíku do balíkomatu a komunikaci s adresátem, autorizaci adresáta balíkomatem, platbu dobírky za balík u Automatického balíkového centra a řešení problému, co dělat s nevyzvednutými balíky.

Projekt je unikátní v těchto bodech:

  • Customizace Windows Embedded operačního systému.
  • Komunikace vyvíjeného SW s řadou nových HW zařízení.
  • Komunikace prostřednictvím protokolu ccTalk s validátorem bankovek, akceptorem mincí, recyklátorem mincí.
  • Komunikace s moduly HW schránek.
  • Vývoj rozhraní pro napojení monitorovacích systémů na Windows Embedded OS.
  • Návrh datových struktur a vývoj synchronizačních protokolů pro práci balíkomatů v duálním režimu online / offline.
  • Vývoj robusní konstrukce balíkomatu splňující vysoké nároky ISO a ČSN.


Přínosem služby je zkvalitnění dodacích služeb pro klienty:

  • Vyzvednutí zásilek v režimu non-stop (7 x 24).
  • Omezení několikanásobných pokusů o doručení.
  • Snížení čekací doby pro vydání zásilky na poštách.
  • Flexibilita pro zákazníky při vyzvedávání zásilek.
  • Optimalizace doručovací trasy.
  • Snížení nákladů na zaměstnance.
  • Vykrytí chybějících a slabých míst existujících poboček.

Reference

Partneři